Proteinpannkakor – LCHF

Proteinpannkakor är ett bra frukostalternativ för dig som tränar och äter LCHF-kost. De innehåller inget vetemjöl utan endast vassleprotein som är fullproppat med protein men minimalt med kolhydrater. Fördelen med detta recept är att du även gör smeten direkt i din shaker!

Proteinpannkakor smakar lika gott som vanliga pannkakor men med fördelen att de är fyllda med massor av protein som passar perfekt för dig som tränar och bygger muskler. Att laga proteinpannkakor är superlätt och jag brukar göra smeten direkt i shakern, det är bara att blanda ihop ingredienserna, skaka shakern och hälla ner pannkakssmeten i stekpannan.

Proteinpannkakor - LCHF

Recept: Proteinpannkakor – LCHF

Vad behövs för proteinpannkakor?

  • 1 ½ dl mjölk
  • 1 skopa proteinpulver (Jag använde fitnessgurus One Whey – Vit choklad och jordgubb)
  • 3 ägg
  • 1 tsk bakpulver
  • En nypa salt
  • Smör till stekning

Hur gör man proteinpannkakor?

  1. Blanda mjölk, bakpulver och proteinpulver i en shaker.
  2. Knäck i äggen och tillsätt lite salt. Skaka om.
  3. Hetta upp en stekpanna med smör.
  4. Häll smeten direkt från shaker och grädda pannkakorna i ca 2-3min per sida.
  5. Servera proteinpannkakorna som dem är eller tillsammans med hallon, blåbär eller jordgubbar.

30 minuter

Antal portioner: 2

Mitt betyg 5 stjärnor:  ★★★★★ 1 betyg

19 betyg