Proteinpannkakor – LCHF

Proteinpannkakor är ett bra frukostalternativ för dig som tränar och äter LCHF-kost. De innehåller inget vetemjöl utan endast vassleprotein som är fullproppat med protein men minimalt med kolhydrater. Fördelen med detta recept är att du även gör smeten direkt i din shaker!

Proteinpannkakor - LCHF

Recept: Proteinpannkakor – LCHF

Ingredienser

  • 1 ½ dl mjölk
  • 1 skopa proteinpulver (Jag använde fitnessgurus One Whey – Vit choklad och jordgubb)
  • 3 ägg
  • 1 tsk bakpulver
  • En nypa salt
  • Smör till stekning

Instruktioner

  1. Blanda mjölk, bakpulver och proteinpulver i en shaker.
  2. Knäck i äggen och tillsätt lite salt. Skaka om.
  3. Hetta upp en stekpanna med smör.
  4. Häll smeten direkt från shaker och grädda pannkakorna i ca 2-3min per sida.
  5. Servera proteinpannkakorna som dem är eller tillsammans med hallon, blåbär eller jordgubbar.

30 minuter

Antal portioner: 2

Mitt betyg 5 stjärnor:  ★★★★★ 1 betyg

Gillade du receptet? Rösta gärna:
(5 röster



Prenumera på nya recept

När du prenumererar på vårt nyhetsbrev får du fräscha recept på mat och fina vintips Dessutom kan du få exklusiva rabattkoder och erbjudanden!